Att tillåta sig själv ...

Jag har kommit på att jag funderar väldigt mycket, då menar jag mycket ! Om allt mellan himmel o jord, funderingar leder till oro, o vad för oro ? Innan jag lärde mig varför kunde jag ligga sömnlös om nätterna, men nu har jag kommit på varför o känner aldrig av denna känslan längre vilket är så skönt ! Det var så att när jag började fundera på något, så gjorde jag saken större änvad den var o var beredd på det värsta, sen när man mötte denna "situation" så kunde man andas ut o tänka "var det inte värre än så?" Nu har jag lärt mig hur man ska tänka, elr hur o hur, men hur jag tänker för att inte få denna oro inombords, man ska inte måla fan på väggen. Kan följer sin magkänsla o gör det som känns rätt, sen har jag kommit på att man inte alltid kan fly från allt o bara vara glad, man måste möta sin rädsla, så man måste även ibland tänka realistiskt o inte bara det som är rätt just för stunden, det gäller att fundera över saker o ting . Sen kan kan komma till en fråga där man inte vet hur man ska göra, då får man ta ett beslut som man kanske tycker känns rätt för stunden, ibland håller det o ibland inte, men dom gånger det inte hållt har man ju fått lära sig något på vägen, o hur vore det om allt gick som man ville hela tiden ? Som man brukar säga, man lär av sina misstag. Hur ska man annars lära sig att tänka o välja rätt i egentligen vanliga vardagssituationer ?? Nu beskriver jag ju ett väldigt stort område i hur, vart, när o vad man ska välja, men i det hela stora handlar det ju egentligen om sin egen vilja, vad man vill o vad man gör, man gör ett val o lever efter det, det är våra viljor o beslut som styr vart vi hamnar i livet o vart vi befinner oss. Det gör oss till dom vi är idag !
Just nu befinner jag mig nog i den bästa tiden i mitt liv, jag kan fan inte ha det bättre ! Jag är så lycklig över hur jag har styrt mig själv. dom beslut jag tagit osv. Jag har den perfekta underbara sambon som man kan ha, eller rättare sagt som JAG kan ha, han är bra för mig ! Han gör endel av den jag själv är och jag kan känna igen mig själv i honom ibland. Vi tänker så lika men ändå så olika, vi förklarar saker helt olika tills vi kommer fram till slutet o inser att vi pratat om samma sak, det skiljer oss män o kvinnor, vi kan tänka på samma sak fast formulerar oss så olika, det har vi lärt oss o det blir inga onödiga "tjaffs" på samma sätt längre, för vi båda vet vad den andre egentligen menar. Han finns alltid o stöttar mig, han ser på mig direkt om det är något som tynger mig, då brukar han komma o hålla om mig o säga: Är något på tok gumman ? Du kan berätta vad det är, jag finns här för dig, alltid. Dom orden ger mig sån värme o sån kärlek så det är inte sant, helt obeskrivlig känsla är det, det är KÄRLEK ! Det känns så väl att det är på riktigt, jag känner mig så hel, han gör mig hel, jag kan inte önska mig något annat o det finns ingenting jag vill ändra på, man ska acceptera varandra som man är, kan man inte det så ska man inte leva ihop, kom ihåg att man aldrig kan göra om någon, då ör ju inte den människan sig själv o man lär aldrig känna denne heller .. Man ska kunna säga vad man tycker, tänker o känner utan att bli tillrättasagd !
Efter flytten till detta hus har vi kommit varandra så mycket närmre på något sätt, man har tagit ett rätt så stort steg i livet tillsammans med den man älskar o vill dela sin framtid o hela liv tillsammans med, det känns så stort o det är så härligt att ha denna känsla inombords som jag har. Helt fantastiskt.
Kan inte säga mer än att jag älskar min underbara sambo så obeskrivligt mycket, så djupt ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0