Stackars människa !

Lider faktiskt med dej, även fast man alltid får ett "första intryck" om att den verka dum i huvudet o påtänd o alkis o allt negativt man kan tänka, men man ska ju aldrig döma efter det första intrycket innan man vet fallet, eller hur ?
Vad jag menar med detta är att igår kväll följde jag o Anna med Jecka till akuten (inte här i stan) pga väldiga smärtor i hennes rygg som är helt paj förtfarande :( Iaf, medans hon va inne hos doktorn satt vi andra i väntrummet. Hör på ett rum längre ner i korridoren att en annan människa skriker o är wild and crazy helt enkelt, snuten kom dit o prata med henne o bla bla bla .. Till slut kom hon o satte sej BREVE OSS haha o jag ville bara därifråm, för det första tycktes hon vara väldigt hotfull o för det andra så var hon väääldigt berusad o hög vad det verkade som .. Vi satt iaf o va trevliga tebax, lika bra, men hon fick typ snespel då o då o pendlade mellan att vara jättejätteglad till helt rasande .. Men vi satt kvar en stund, sedan ställde hon sej upp o pratade väldigt nära oss liksom o man kände den där äckliga vidriga andedräkten o jag tänkte bara att snälla gå o gör nått åt ditt liv liksom, sen ramla hon pga ruset o allt sen grina hon sen skratta, ja ni fattar .. Vi ställde oss iaf i korridoren teslut, gick ju inte att va där inne, det tyckte sköterskorna oxå .. Tanta kasta massa tabletter typ godis o vi ville inte ha, o då va vi otacksamma o hon skrek till en gubbe som satt där att: Ungdommarna tror jag ger dom nått annat, att jag lurar dom o bla bla bla ..
Hon hann säga mycket till oss, bla detta:
1.Ni kommer få uppleva ett liv helt själva ni med, förstörd utpå o en brusten själ (grina)
2.Ingen hjälp får man av er heller, va fan är detta för jävla ställe? (vadå vi liksom haha vi jobba inte där?)
3.Jag ska skicka Bandidos på er
Typ sånt .. Hon va tydligen kriminell på detta oxå .. Sedan berättade hon för oss att hon skulle till "kvinnohuset" för fruar som misshandlar sin make o sedan hade hon ett straff på sej om våld mot tjänsteman o massa .. Så hotfull hade vi ju rätt i . I detta ögonblick ville man bara hon skulle försvinna liksom.
Sedan efter nån halvtimme satte sej en ambulansförare o pratade med denna person, då började jag tycka synd om henne, om hur hon hamnat i ett sånt här liv, tänker inte berätta vad dom prata om, men ni skulle förstå om ni själva hade hört. Hon berättade om sin livssituation m.m. Usch, stackars människa, man blir som man blir behandlad verkligen ! Det är i sådana här ögonblick som man känner att det är sådana här människor man ska hjälpa här o så .. Om dom själva vill, men denna person "ropade" ju verkligen på hjälp, det märker man på sättet dom beter sej på till viss del ju .. Även fast humöret pendlade på nåra sekunder, man kunde tro att hon va manodepressiv, de heter det va när man pendlar i humör så ?
Jaja, ni kanske inte förstår hur jag kan tycka synd om henne men som sagt, ni var inte med o hörde hela historien, man fick förståelse för hennes beteende på något sätt, fast ändå inte :S
Jaja, ska fortsätta med min mat, tandoorikyckling ris sås o grönsaker :) Myyysfredag !!
Ha en trevlig kväll :)

Kommentarer
Postat av: Jecka

Ja jävlar, hon va i en klass för sig hehe. Men tack för att ni följde med :)

2009-01-22 @ 02:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0