Klar med baket ..

Finally :D Vart bullar idag som sagt hehe, några med kanel, några med vanilj o några med kardemumma o nötter i, satt fint de ! Anna hjälpte mej o sen kom My o fika o drack kaffe med oss, sedan kom grannen oxå :) Maten e vi klara med oxå så jag är MER än mätt nu haha !
Sitter för övrigt o tittar på femman, handlar om barn som va på skönhetstävlingar sedan de var 9 månader gamla fram till nu, nu e dom typ 17, blir jädrigt förbannad när jag ser detta ! Hur kan FÖRÄLDRAR, om man kan kalla dom för det, låta sina små femåringar sminkas upp o klä sig utmanande o dansa utmanande o försöka se ut som vuxna kvinnor ? helt ofattbart i mina ögon ! Nästan så man skulle kunna grina, usch fattar inte mig på dessa människor ..  Barnen vann bilar när dom var 5 år gamla, what ? :O O då sa ena mormorn såhär: Denna tävling ska hon på för hon kan vinna en bil, o mormor behöver en bil .. Hallå ? Dax o vakna ! Att utnyttja ett stackars barn för att SJÄLV få en bil ? Nej, jag kan inte kalla detta kärlek till sitt eget barn o barnbarn, alla har olika uppfattningar om detta men va tusan ! En 9 månaders bebis i en tävling för att vinna pengar, nej nej så himla fel !!!! Barnen blir pressade till max, o kan man kalla dom barn ? nej, dom blir tvugna att växa upp snabbare på något konstigt o förvrängt sätt .. Inte konstigt allt att sådana tjejer får anorexiproblem med denna pressen o mår psykiskt dåligt o vilja ta sina liv, slutar ju ofta så .. Stackars barn, jag lider med dom ! Dom lär sej bara att se bra utåt, inget annat .. Ne, ta alla dessa föräldrar o morföräldrar o banka in vett i skallen o jag vet inte vad ! Usch .. Jag skulle ALDRIG I HELA MITT LIV kunna göra såhär med mina barn, barn är barn, låt dom få vara det !


Tack o hej från negativa mej ..


Kommentarer
Postat av: My

Såg också de, fy!! hehe..

2009-01-07 @ 22:25:05
Postat av: Johanna

2009-01-08 @ 21:35:19
URL: http://metrobloggen.se/johannamadde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0