God natt ??

Jag vill sova ! Men har jättesvårt med att somna, provat en massa saker, inga sömnmedel o så alltså hehe men typ att gå upp tidigt för att bli trött på kvällern. Men problemet kvatstår, jag blir aldrig trött ! Hur länge jag än varit vaken o det är fett irriterande, spec OM man ska vara uppe en viss tid någon morgon o inte somnar för ens på natten, då e hela dagen förstörd sen ju .. O som imorse, jag somnade typ tolv lr ett inatt, Jonas gick upp fem för att åka te jobbet, jag kunde inte somna om så va tvungen o lägga mej o läsa te halv sju, för att sedan tvinga mig sj att sova, för att vara pigg dagen efter .. Jag kan inte lägga mej samtidigt som älskling vid 10 när han jobbar förmiddag, då glor jagbara upp i taket haha .. O stänger jag igen ögonlocken åker dom typ upp igen för att jag INTE är trött ! O jag ligger inte o funderar på något som gör att jag inte kan somna, är bara att jag inte blir trött ? va inne o kollade sömnhjälpen på Apotekets hemsida nu, den verkar bra, den vill jag ha, men kostar 400 spänn ! Så får vänta :( Jag vill inte direkt köpa sömntabletter, inget sådant till mig men något att läsa, hur man blir trött o vissa metoder som va i den jag kollade. det handlade om kognitivt beteendeterapi tydligen (KBT) Jaja, får väl önska mej när jag fyller år :P Höhö .. Kanske ska ta o gå ut o springa mej trött ? Nej, för då hinner inte stresshormonerna lugna ner sej så man blir inte trött på flera timmar då ! Fler som inte kan sova ? Ser massa som blippar in på msn :P
Men jag ska ändå tvinga mej till sängen nu o mysa ner mej under täcket med mig älskling o Chicco, mina små snuffsingar :) Brukar ligga o prata med Chicco , då kan jag somna efter ett tag haha, älskling vill jag inte prata med för han behöver sova som ska upp 5 .. Kan ju inte direkt "prata" med chicco heller för då vaknar ju Jonas, jag får viska hoho :P Nu blire o borsta tandebissingarna !

Sov gott, det ska jag :) (sover som en stock o gott när jag väl somnat iaf :P )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0