Älgkrock !

Idag har jag vare med Anna hela dagen, följde med henne till Kga på förmiddagen en sväng. Sedan åkte vi till Ejes o tog en fika, det va supergott o som vanligt vill jag ha alla saker som ligger innanför glasrutan i disken för allt ser ju så förfärligt gott ut jämt haha ! Men favvo är nog sockerkringla, fast idag fick det bli en smörgås o deras saft, den va god den :)
Sedan vart vi sugna på kaffe så vi åkte till Daniel i Bäckhammar o drack kaffe, försökte få dit Åberg o Peter men dom hade fullt upp dom. Satt iaf där en stund innan vi åkte in igen o det var VÄRLDENS bilkö både mot stan o mot Bäckhammar . Slog på radion o då vare en kvinna, tant, dam, kalla detva ni vill, som hade krockat med en älg. O jag är livrädd för älgar att JAG ska köra på någon så otäck varelse haha o det nämnde jag senast på väg till Bäckhammar, så händer detta på väg in hmm, vi tog en genväg så såg aldrig bilen som måste bleve typ mosad eller iaf väldigt krockad ! Älga dog iaf på plats stod det på Expressen.se när jag kollade nyss o kvinnan åkte med blåljus i ambuland till sjukhus, ambulansen såg vi när den drog iväg. Usch, det är det jag säger, älgar är fan farliga, man KAN faktiskt DÖ när man krockar med sådana, o sen vill dom ju sparkas i rutan om dom sitter fast, o har man då oturen att ha huvudet ivägen, ja, då säger jag bara GOD NATT ! Usch, så nu kommer jag vara EXTRA försiktig när jag kör på landsvägar utan viltstängsel, hellst vill jag köra i 50 haha ! E18 går bra med stängsel, då kan man köra fort, inte ofta det kommer in djur där liksom, men mörker o utan stängsel, då är jag inte så kaxig. Jaja, nog om mitt snack om älgar haha ..
Sitter o kollar på Anna när hon spelar wii SuperMario, verkar skitkul. Så jag önskade mej detta när jag fyller år av älsklingen :P Kan va kul o ha nå o göra on the country om jag inte har bilen o så haha :P Så vi får se . Min dator är iaf för seg för att ha spel på så de går inte . Men ändå inte så kul att spela på en laptop ..
Idag gjorde jag tortellini o det va lika gott som vanligt :D (självgod)men det måste man ju va ibland eller hur :D
Imorgon blire TandooriKyckling, mumma !

Nu ska jag prova spela lite snart ose hur det slutar haha jag ÄR dålig förlorare !

Ha en bra kväll :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh ditt tjat om SOCKERKRINGLA!! haha.. ;) är inte första gången man hör de ;) puss löve you!!

2009-01-15 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0