Svenska Hjältar Galan

Det är det på TV. Fastnade framför tv då, va inte planerat men bara blev, vart ju helt tagen o man blir ju jätte berörd av vissa delar o programmet, otroligt vilka människor det finns ! Bara det där om han som förlorade benen o ena armen o en tågolycka o är nu 4 i handikappsimning i VÄRLDEN. otroligt hur folk repar sej egentligen. o folk som hjälper o ställer upp när andra är i fara som kan råka lika illa ut om dom hjälper till, här snackar man om människor som tar andras liv o räddar framför sitt eget i vissa fall. Nej gud jag tycker det är helt otroligt starka människor o allt som hör till. Visa mer sånt här på TV !
Sitter hemma iaf o ska snart laga mat, hemgjorde köttbullar får de nog bli idag :) Älskling är o kör cross med det vanliga gänget :) Hoppas dom har kul !
På måndag ska Anna o My följa med mig te KD, ska köpa julklappar till alla söta barn i familjen :) Vet redan va ja ska köpa typ hehe .. Sen ska jag även hitta nån klänning/tunika o ha på mej på julafton o nyår, svårt .. Hum ..
O jag tycker att julklappar har blivit rena hysterin ! Blir så arg så de finns inte ! Nu för tiden verkar det inte som att man köper nått för o göra nån annan glad o visa omtanke, nej, nu ska det köpas klappar i överflöd för att försöka visa hur bra man är eller nått ? Hallå, hela julstämningen försvinner ju då ? Blir man gladare av mer, vräkigare ? nej faktiskt inte ! Blää .. Juletider är så himla överskattat ! O endel människor ska köpa så fint som möjligt o så mycke som möljligt för att visa hur bra man är o för att visa upp sej, genom julklappar, fel tycker jag .. Man vill visa att man är bättre än andra o det visar bara hur fel man har .. Hur lycklig är man egentligen om ALLT, verkligen ALLT ska se så perfekt ut på utsidan fasaden, fast det egentligen är tvärt emot på insidan. Gör det någon annan lycklg? Eller vill man att folk ska vara avundsjuka ? Nej jag har inte förstått det än hehe .. Andra människor blir inte impade av hur bra det ser ut, hur mycke det där kostade, hur mycket den där andra har o får, för finns det en endaste liten själasjäl där ute som blir det (eller tror) så vet den inte vad riktig lycka är. Lycka finner man inte i saker, jo kanske för en liten stund när det är som nyast, men inte i längden, det funkar inte, lycka kan inte köpas, kom ihåg det .. 
Jag längtar iaf till julafton o få sitta med dom jag älskar o känna riktig kärleksfull värme o en stämningsfull jul :) Så det riktigt känns på insidan, lyckan att vara med dom man älskar, familjen, för min del iaf :) 

Kom ihåg att hur man mår på insidan speglar sig på utsidan, man kan inte dölja det .  

Men jag hoppas iaf att alla får en riktigt bra jul :) Det är alla värda, på ett eller annat sätt .. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0