Matlagning sluta med bränd hand !

Jo tack, så förbannat smart är jag ! Mormor va här idag så vi gjorde skitgod kräftstjärtsoppa o banankaka :P Sen när jag skulle göra eget bröd så tog jag ut pannan ur ugnen som va 225 grader o ställde på spisen, efter 2 minuter skulle jag ställa in den igen, men smart som man är tog jag ingen grytlapp utan tog ett rejält grepp med hela handen tills jag kände att de va GAAANSKA varmt haha, så himla klok är jag ! Så handflatan o fingrarna är helt stela o skinnet stramar o bränner, aj aj aj säger jag bara. Stod under vatten en kvart iaf så inga blåsor iaf men ont de gör det, usch hehe .. Så idag har jag fått lära mej o diska med EN hand haha, gick ganska bra ändå :P Men njöt av maten förut iaf för gud va gött de va, så lilla mormor fick skriva upp recepten åt mej :D Så blir o bju svärfar hit på typ söndag på mat, skulle kunna leva på den soppan tror ja :) en vecka iaf, sen tröttnar man väl haha men ändå :) svärmor kanske är här också så hon får komma o äta :D
Fredag idag, skrev in mej på ams igår, satt där i 2 timmar ! Hum, skrev ja detta i gamla inlägget? jaja kanske de men de va inte mer än så så vi tar det så haha :P rörigt ..
Ikväll blire lugnt, ska nog snart äta lite av de som blev över höhö .. Sen TV o sen sängen o läsa, har köpt en dunderbra bok, haha, värsta boknörden :P nera, läser inte ofta men denna är bra, fast är över 500 sidor så tar ett tag men men så länge dom är bra kan dom väl få va långa då hehe ..
Ne, hade gott !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0